Схема на ЧЗВ ( Често задавани въпроси )
Според името си този тип схема представлява тип Често задавани въпроси. Той съдържа списък или набор от въпроси и отговори, които са свързани с вашия бизнес или продукти и услуги. Можете да отговорите на всички основни въпроси и да ги поставите на страницата си за връзка с нас, за да обслужвате клиентите си по-добре. Ако маркирате въпроси и отговори правилно, това ще се покаже в разширени резултати (SERP). Нека да разгледаме дадения по-долу пример.
Тази функция за богати фрагменти е достъпна в почти всяка страна, където хората използват търсачката на Google. Тази функция е достъпна както на устройствата, т.е. настолни компютри, така и мобилни устройства. За да тествате или създадете схема с често задавани въпроси, можете да посетите платформата на Google Developers и да изберете между JSON-LD или Microdata. По-долу е даден пример за микроданни за схема на ЧЗВ.
“Как да” или “HowTo” схема за google
Микроданни за схема на ЧЗВ ( Често задавани въпроси )
Както можете да видите на горното изображение, дефинирах схемата според въпросите. Освен заглавието и заглавията, има три раздела, които трябва да редактирате, за да коригирате маркирането.
1. Тип артикул
2. Itemprop
3. Itemsope
Както можете да видите на горното изображение, коригирах елементите според моите нужди. Докато редактирате, можете да използвате основни функции на HTML, за да изглежда по-привлекателно, както е показано в примера. Отговорът може да съдържа HTML съдържание като връзки и списъци. Валидните HTML тагове включват: <h1> до <h6>, <br>, <ol>, <ul>, <li>, <a>, <p>, <div>, <b>, <strong>, < i> и <em>.
Указания за съдържанието
Трябва стриктно да следвате указанията, за да получите положителни резултати. Използвайте тази функция разумно в съдържанието на уебсайта си. Използвайте схема с ЧЗВ, където имате набор от въпроси и отговори. Не го използвайте, ако страницата ви има един въпрос. Трябва да се използва, когато въпросът има един възможен отговор или потребителите не могат да изпратят друг отговор на въпроса. Например, ако отговаряте на въпрос, свързан с продукт на вашия уебсайт, тогава не трябва да има алтернативен отговор.
- Не трябва да изглежда като страница на форум, където потребителите могат да посетят и да изпращат своите отговори. Освен това има още няколко неща, които трябва да имате предвид, докато използвате схемата за често задавани въпроси.
- Никога не го използвайте за маркетингови цели.
- Уверете се, че сте написали пълен въпрос или въпрос, който съдържа пълен текст и отговорите, трябва да има пълен текст на отговора в секцията с отговори.
- Всички отговори трябва да са видими за потребителите.
Сега нека да преминем към типа на схемата за въпроси и отговори.
Схема за Въпроси и отговори ( Questions and Answers – QandA )
Страниците с въпроси и отговори са онези уеб страници, които съдържат въпроси и отговори, свързани с конкретен въпрос. При този тип един въпрос може да има няколко отговора. Например, нека вземем пример за това как да добавите проследяване на Google Анализ към уебсайт . Има няколко начина да активирате проследяването на Google Analytics на уебсайт. Основно чрез добавяне на JSON проследяващ код към уебсайта, използване на Meta и качване на Google HTML файл на сървъра. Така че страницата с въпроси и отговори ще позволи на потребителите да пишат възможни отговори на въпрос.
Например:
Както можете да видите на изображението, ако страниците са маркирани правилно, той показва Q&A Snippet в SERP. Например, когато някой напише как да получи прием в B.tech, той получава опции за въпроси, зададени от потребители, които могат да имат множество отговори. Всеки колеж има свои собствени критерии за прием, така че според най-добрите отговори; Google ще ви покаже резултатите и фрагмент от свързани въпроси и отговори. Освен това маркирането на страницата с въпроси и отговори на вашия уебсайт помага на търсачките (Google) да генерират по-добър обогатен фрагмент за вашата страница с въпроси и отговори.
Нека да разгледаме микроданните за Q&A Schema
Микроданни за схема за Въпроси и отговори ( Questions and Answers – QandA )
Маркирах областта, в която редактирах информацията според въпроса. Можете да видите в резултатите, че редактираната информация е взета и отразява резултатите от дясната страна.
Можете да следвате указанията за това маркиране и да го използвате разумно на вашия уебсайт или блог.
Надяваме се, че сега разбирате разликата между ЧЗВ и Q&A Schema. Ако имате допълнителни въпроси, уведомете ме. Можете също така да споделите ценните си отзиви за тази информация с мен. Коментирайте под вашите предложения и ми помогнете да предоставя качествена информация за читателите.
Продължете да изследвате TheSEOGuy за още невероятни съвети и трикове за дигитален маркетинг.