Начало Без категория Морския транспорт през Червено море и Суецкия канал

Морския транспорт през Червено море и Суецкия канал

23
0
  • От хладилници до мода, атаките на хусите отклоняват потребителските стоки
  • Кризата в Червено море е последният удар върху идеята за безпроблемна световна търговия
  • Атаките карат Walmart и други да преосмислят веригите за доставки
  • Бързата мода е особено изложена
  • ASOS се обърна към фабриките в Обединеното кралство, за да намали времето за транспорт
ЛОНДОН, 31 януари (Ройтерс) – Когато Maersk Tanjong отплава от Тайланд на 2 декември и се насочи към Суецкия канал , за да достигне източното крайбрежие на САЩ, той превозваше товари за търговци на дребно и марки дрехи, включително Walmart (WMT.N), отваря нов раздел, H&M (HMb.ST), отваря нов раздел, Adidas (ADSGn.DE), отваря нов раздели ASOS, показват данните за внос и доставка.
На 17 декември той зави на юг, за да заобиколи африканския нос Добра надежда след Maersk (MAERSKb.CO), отваря нов раздел постави на пауза изпращането на кораби до Суец през Червено море, където атаките на хутите срещу корабоплаването предизвикаха забавяния, разходи и несигурност в глобалните потребителски пазари и пазари на дребно.
Отклонението добави хиляди мили и пет дни към пътуването на Tanjong до Норфолк, Вирджиния. Обикалянето около Африка добавя около 1 милион долара допълнително гориво за пътуване до Северна Европа, според данни на LSEG.
Товар, вариращ от сурови скариди до маратонки от висок клас и пластмасови тръби, имаше на борда на Tanjong и три други отклонени контейнерни кораба. Ройтерс успя да установи съдържанието на контейнерите чрез кръстосано съпоставяне на данните за вноса от САЩ, предоставени от Panjiva на S&P Global Market Intelligence, със списък на пренасочените кораби, предоставен от платформата за проследяване ShipsGo.
Докладът дава бегла представа за широката гама от продукти, превозвани в някои от стотиците хиляди контейнери на повече от 500 кораба, обхванати от криза, която показва малко признаци на отслабване.
Подкрепяните от Иран бунтовници хуси, които контролират голяма част от Йемен, изстреляха вълна след вълна от експлодиращи дронове и ракети срещу западни търговски кораби в Червено море от 19 ноември, в това, което според тях е протест срещу военните операции на Израел в Газа .
Атаките следват поредица от удари срещу идеята за безпроблемна глобална търговия, включително нарастващия протекционизъм, пандемията от COVID и предизвиканата от климата суша, засягаща Панамския канал . Последното прекъсване може да ускори преминаването към по-къси вериги за доставки , често наричани „неаршоринг“, казаха петима ръководители и индустриални консултанти пред Reuters.
В отговор на перспективата за продължила месеци криза, някои компании вече комбинират въздушен, железопътен и морски превоз, поръчват стоки по-рано и използват фабрики по-близо до дома, казаха петте източника.
Двама експерти по корабоплаването казаха, че подобни промени могат да имат дългосрочен косвен ефект върху желанието на компаниите да разчитат на 154-годишния Суецки канал, който претърпя пълно блокиране през 2021 г., което според Maersk струва 9 милиарда долара на ден търговия.
Walmart (WMT.N), отваря нов раздел, най-големият търговец на дребно в света, който имаше продукти, включително дрехи на Tanjong, каза на Reuters, че коригира веригата си за доставки, „за да помогне за управлението на скорошните промени в маршрутите за доставка“ и се фокусира върху „поддържането на наличността на инвентара“. Той отказа да предостави подробности за корекциите.
Дори преди атаките на хутите, онлайн търговецът на мода ASOS през последната година се снабдява с повече продукти от Великобритания и Мароко, за да намали времето за транспорт, каза компанията в отговор на въпроси за въздействието на забавянията. В него се казва, че стотиците артикули ASOS, идващи от Азия на Tanjong, е малко вероятно да включват най-неотложните артикули в тенденцията.
Удължените срокове могат да бъдат включени в решенията за покупка на ASOS в по-дългосрочен план, ако атаките продължат, каза компанията.
Поради продължаващите атаки на хутите в червено море корабните фирми пренасочват някои пътувания през нос добра надежда.
Поради продължаващите атаки на хутите в Червено море корабните фирми пренасочват някои пътувания през нос Добра надежда.
Към 17 януари Maersk и други корабни линии са отклонили най-малко 523 контейнерни кораба от Червено море, показват данните на ShipsGo, докато данните на LSEG показват близо 60% спад в трафика на контейнери по водния път. Закъсненията се простират до повече от седем седмици в някои случаи.
Ройтерс графика
Ройтерс Графика
Бързо развиващата се индустрия за облекло с нисък марж е особено изложена на закъсненията в Червено море, тъй като пролетните колекции трябва да са в складовете по това време на годината, а летните облекла трябва да ги последват скоро.
Питър Санд, главен анализатор в платформата за сравняване на тарифите за въздушни и океански превози Xeneta, каза, че компаниите за облекло все повече пренасят чувствителни към времето товари като пролетната модна колекция по въздух, вместо океански превози до крайни дестинации в отговор на кризата.
В отговор на въпроси относно Tanjong и други кораби, Maersk каза, че е “в тесен диалог със своите клиенти относно ситуацията в Червено море”.
Шведският търговец на дребно за бърза мода H&M, който доставя облекла на Tanjong, заяви, че все още не предвижда никакви „значителни прекъсвания“ във веригата на доставки, но „следи ситуацията отблизо“. По-рано беше казано, че увеличава ролята на nearshoring, „за да бъде по-близо до клиента“. Adidas отказаха коментар.

50-ДНИ-ОТЛОЖЕНИЕ

Докинг в Норфолк, Вирджиния на 19 януари, петдневното забавяне на Tanjong беше сравнително кратко. Някои контейнерни кораби, включително Londrina и San Clemente на Maersk, започнаха своите пътувания през ноември и сега не трябва да акостират на крайните си дестинации до средата на февруари, след забавяне от повече от 50 дни, показват данни на ShipsGo.
„Загубите за търговия на дребно ще варират според сектора“, каза Крис Роджърс, който ръководи екипа за изследване на веригата за доставки в S&P Global. Той отбеляза като проблем развалянето на храната, както и сезонните продукти.
Ларс Йенсен, главен изпълнителен директор на консултантската компания за корабоплаването Vespucci Maritime, каза, че пратките за Свети Валентин, които пристигат след 14 февруари, ще направят „някои стоки почти безполезни“.
Производителят на дънки Levi Strauss каза миналата седмица в конферентен разговор, че неговите операции, търговски и финансови екипи „работят денонощно“ и че вижда увеличение от 10 до 14 дни на транзитното време. Компанията пренасочи някои продукти, за да преминат през западното крайбрежие на САЩ към източното крайбрежие.
„Ако настоящата криза продължи през втората половина на годината, има известен риск за (разходите)“, каза финансовият директор на Levi’s Хармит Сингх, въпреки че добави, че приблизително 70% от океанските товари на Levi’s са били по тригодишни договори, с почивка по едногодишни договори, които го предпазваха от скокове на цените.
Цените на контейнерите за ключови глобални търговски маршрути скочиха през януари, твърдят представители на корабната индустрия и фирми за данни. Цените на морските товари ще се увеличат допълнително в началото на февруари, според данни, публикувани миналата седмица от платформата за сравнителен анализ на тарифите Xeneta.
Най-голямото увеличение на средните краткосрочни ставки е от Далечния изток към източното крайбрежие на САЩ, което до 2 февруари ще струва до 6119 долара за 40-футова еквивалентна единица (FEU), мярка за корабни контейнери, показват данните на Xeneta. Това е увеличение от 146% от средата на декември.
Ройтерс графика
Ройтерс Графика
Източник от индустрията, който отказа да бъде назован поради чувствителността на проблема, каза, че ще отнеме месеци, за да се изчисти след края на кризата в Червено море, и прогнозира вълнообразни ефекти, включително повишаване на цените на въздушния и железопътния транспорт.
Източникът каза, че по-малките компании за търговия на дребно и потребителски стоки подценяват въздействието на атаките в Червено море, работейки с “изчакване и вижте”, докато само по-големите компании предлагат планове за действие при извънредни ситуации.
„Търговците на дребно ще трябва да въведат тактически промени – като по-ранна доставка или използване на алтернативни маршрути като железопътен или камион – ако прекъсванията продължат до средата на годината“, каза Роджърс от S&P Global. „Това е много въпрос на време.“
Източник от компания, която внася съставки и суровини, каза, че са били засегнати “множество” продукти, но като цяло смущенията в компанията досега са били ограничени.

АСОРТИМЕНТ ОТ СТОКИ

Освен спортно облекло и дрехи, Tanjong носеше инструменти за Black & Decker (SWK.N), отваря нов разделзаедно с бебешки бутилки и чаршафи от египетски памук. Товарът на другите три кораба, Basle Express, APL Le Havre и MOL Courage, които се сблъскаха със закъснения от малко под седмица, включваше хладилници LG, Givaudan (GIVN.S), отваря нов разделаромати, Estee Lauder (EL.N), отваря нов разделкозметика.
Estee Lauder (EL.N), отваря нов раздел, LG и Black & Decker не отговориха на искания за коментар.
Според данните Estee Lauder е доставяла козметика, компоненти, опаковки и бутилки, докато корейският производител Hyundai Electric е внасял трансформатори, а Samsung е пренасял части за хладилници. Hyundai Electric и Samsung не отговориха на искания за коментар.
Procter & Gamble (PG.N), отваря нов разделтоварът на корабите включваше суровината натриев полиакрилат, пластмасови тръби и продукти за бръснене Braun. P&G отказа коментар.
Givaudan, най-голямата компания за аромати и аромати в света, която продава суровини на всеки голям производител на храни и потребителски стоки в света, натовари близо 28 000 килограма продукт на APL Le Havre. Корабът акостира на източното крайбрежие на САЩ на 15 декември след собственото си забавено пътуване около Африка, според данни от ShipsGo и ImportYeti.
Givaudan каза, че потенциалните прекъсвания на веригата за доставки са „загриженост“, но има планове за непрекъснатост на бизнеса за своите глобални операции. Тя не се занимава директно с въздействието на атаките в Червено море върху нейния бизнес.

************** НАПИШЕТЕ КОМЕНТАР ПОД СТАТИЯТА **************

Юстиция - журналистически разследвания, анализи, най-важното и най-новото, съдържание и новини от българия и света, фронтално, видео,

Разгледайте нашия ОНЛАЙН МАГАЗИН като НАТИСНЕТЕ ТУК.

За внос от целия Свят на СТОКИ НА ЕДРО, свържете се с нашата АГЕНЦИЯ ЗА ВНОС НА СТОКИ (Buying Import Office IUSTITIA) като НАТИСНЕТЕ ТУК
Изберете нашите специалисти за висококачествени софтуерни услуги :
Можете да поръчате от ЮСТИЦИЯ онлайн изработка и поддръжка на уеб сайтове и онлайн магазини, DEV и ИТ (IT) поддръжка, SEO оптимизация за високо класиране в Google и дигитален маркетинг като НАТИСНЕТЕ ТУК

НИЕ МОЖЕМ ДА БЪДЕМ ВАШИЯТ ПАРТНЬОР ЗА ОНЛАЙН УСПЕХ

Вижте нашите треньори като НАТИСНЕТЕ ТУК. Изработване на персонални хранителни и тренировъчни режими, хранителни добавки, витамини и суплементи за добри резултати за професионални спортисти, както и за любителите на добра фигура и тонус.

Разгледайте обявите и офертите ЗА ПРОДАЖБА и ПОД НАЕМ на нашата АГЕНЦИЯ ЗА НЕДВИЖИМИ ИМОТИ.

При нас можеш и да РЕЗЕРВИРАШ ОНЛАЙН Хотели и Ваканционни жилища в България и чужбина

Редакцията на "ЮСТИЦИЯ" се извинява за евентуално допуснати неточности в разследванията на ЮСТИЦИЯ.БГ.

Засегнатите лица имат право на отговор.

Последвайте ЮСТИЦИЯ в Google Новини

Най-интересните РАЗСЛЕДВАНИЯ слушайте в подкаста на ЮСТИЦИЯ в SpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

Следвайте ни и в Инстаграм

Коментирайте